proč to píšeš dvakrát, pane kolego?
proč to píšeš dvakrát, pane kolego?
:)
Zkusmo se vyjdřit k článku (který si tři roku ležel neokomentovaný :O ) a k tematice, vidím problematiku z jiného pohledu: tj. k čemu nám povolání (ať už ty obecná, nebo prestiže) vůbec jsou? Aby jsme se neztratili? Možná ... a co po západním smýšlení -> mít něco kam zařadit.
Každý meč má dvě ostří, jak se říká; ale v tomto případě jedno, zdá se mi, drásá do ramene, krájí v něm čerstvé, nevinné maso :O
Protože se najde vždy hráč, jehož představa o umění té či oné postavy nemůže být vždy naplněna; je přiškrcena povoláním. Pak tu má krvavé kompromisy - zda-li vybrat toto povolání, či jiné; a ať už se rozhodn tak či onak, o některé své vysněné schopnosti příjde.
A dá se plně zbourat systém? To přeci vůbec nejde, to by byla opačná katastrofa; jen se mi zdá, že systém je systematizován až příliš, škrtí naši volnost; tedy nemůžeme dýchat. Jen třeba rozumně kravatu systematičnosti povolit, že by?
Spásu vidím v plném zrušení povolání :) , a bohaté vynahradění spoustou featů (feat za jeden level), ze kterých si postava bude moci vybrat ... a jakým směrem půjde, tak jí narostou všechny ty čísílka, od kterých máme povolání (záchranné hody, umění boje, životy za level) ... jen se mechanismus přehraje jinam - a troufám se říci, bude lépe odpovídat přáním hráčů, i reáliím
... a to, jak plynule se tento přechod povede, to je ještě ve hvězdách :O